Blandat

Fast telefon

10

Sep

2017

Telefonväxeln är död

Ni införskaffade troligen er första telefonväxel för att kunna göra affärer och se till att era kunder var nöjda med er service. Kanske tyckte ni oxå att det var smidigt att ringa internt till varandra på kontoret. Det är fortfarande vad en traditionell telefonväxel gör. Och visst, den gör det bra. Men allt går så snabbt idag.

De ända jag kan komma på som bör ha en traditionell telefonväxel är Hotell. Kanske butiker, industri och lager med stora dectsystem för trådlösa telefoner. Men slår vi ut totalkostnaden med installation, telefoner och sändare så är det ca dubbelt så dyrt som att köra mobiler istället. Om ni väljer en mobil med samma funktion som en dect iaf. (ex. Doro Easy 530)

Vi tycker Mitel är på rätt spår. För de som inte ska ha en mobil centrex så är Mitels kommunikationslösning den moderna varianten av en gammeldags telefonväxel. Den ökar era kundkontakter med tänkbara blivande kunder, ökar er kundnöjdhet för befintliga kunder och det är smidigt med interna kontakter. De stora skillnaderna mellan kommunikation och bara en telefonväxel är dock chat, mail och projekt (där ni delar en projektyta med att-göra-listor, filer, chat och video) Och projekten kan både vara internt på företaget eller med externa parter.

Vår personal är utbildade på de olika lösningarna och tar gärna en dialog med er om vad som är rätt väg framåt för er. Oavsett om det är att förenkla telefonin i molnet eller att bygga något mer avancerat för att öka ert värde för era kunder.

No Comments

Post A Comment