Skrivare

 Varför skrivare från Telekompaniet?stapler-1

Här skulle de flesta som säljer kopiatorer skriva en massa bra funktioner. Vi själva använder våra skrivare och scanners till att skriva ut och scanna med, våra skrivare har troligen ungefär samma funktioner som eran har idag, och ungefär samma funktioner som 2030-årsmodell. Vi är inte glada när
maskinen fungerar, men vi blir arga om den (eller kaffemaskinen) står still. Vi valde därför att tillhandahålla de maskiner som har så få driftstörningar som möjligt. Kyocera har fokuserar på förbrukningsmaterial som håller längre, ex. en keramisk trumma med garanti på 600 000 sidor.

Billigaste skrivaren

De flesta säger att kunden står i fokus, hjärta för kunden, kunden har alltid rätt. Har ni hört den förut? Varför debiterar då alla (?) våra kära branschkollegor service per sida? Det är inte många ören som behövs för att byta matarhjul och liknande som faktiskt slits per sida. Kostnaden är ju för personal, och den är ju samma varje månad, oavsett hur många sidor ni skriver ut.  I alla fall i vår värld. Och varför betalar ett företag 2000 kronor per månad för en maskin som ett annat företag betalar 10000 kronor för? Och varför lyckade ni pruta eller “nappa på en oerhört fin deal” sist ni skrev avtal? Med ett fullserviceavtal för 990 kr/mån så får ni köra upp till 10 000 sidor per månad, oavsett om det är svartvitt eller färg. Vilken värld vill ni leva i?

Vilken är den mest driftsäkra skrivaren?

taskalfa-4052ci-f-comb03-225x300Vi har fört en ordentlig logg på antal fel på 100 maskiner av varierande modeller under 3 års tid. Målet var att de maskiner som vi behöver lägga mest tid på också ska kosta mer i serviceavtal medans de maskiner med minst fel ska kosta mindre. Rättvist för båda parter, sånt gillar vi.

Det vi kom fram till var att de maskinstorlekar som det säljs mest av (20-35 sidor per minut) kostade oss ca 300 kr/mån mer än en 40-60 sidors-maskin att underhålla. Och då prisskillnaden mellan dessa maskiner är just 300 kr/mån i hyra så väljer vi att enbart sälja den större maskinen. Samma pris för er som en mindre maskin med dyrare serviceavtal, mindre jobb för oss och mindre strul för er. Båda vinner, sånt gillar vi.

Maila oss en kopia på ditt nuvarande hyresavtal och kopia på senaste servicefakturan så får ni ett nytt förslag av oss där vi löser ut er från nuvarande avtal och kan troligtvis komma under vad ni betalar idag. nyfiken@telekompaniet.se