Hotell

telekompaniet hotell telefonväxel

Fokus ligger på den nya rumstelefonen, en app i gästens mobiltelefon. I appen kan de enkelt ringa precis som med sin vanliga rumstelefon. Men eftersom att det är en smartphone så finns även möjlighet att beställa roomservice, boka bord på restaurangen eller se öppettider och menyer och de andra tjänster som ni erbjuder.

Möjliga förbättringsområden:

  • Saknar ni debitering för samtal från rummen?
  • Saknar ni städkoder från rummen?
  • Saknar ni automatisk väckning?
  • Har ni funderat på ersättaren till rumstelefoner?
  • Har ni funderat på hur ni kan ge bättre service?

Några exempel som hjälpt andra hotell är:

  • Knyta växeln till ert hotellsystem
  • Mobilapp anpassad efter era tjänster
  • Ny telefonväxel med mobilitet
  • Nytt fiber och wifi

Nytta för dig:

  • Era kunder kan använda mobilen som rumstelefon
  • Era kunder kan enkelt komma åt era tjänster från er mobilapp
  • Era städare kan enkelt rapportera städning från rummens telefoner eller en egen mobilapp

Har ni inte tittat på den här typen av lösning så rekommenderar jag er att göra det. Ta åtminstone reda på så pass mycket att ni kan ta ett välgrundad beslut att låta bli. Och givetvis kan vi ”bara” uppgradera er telefonväxel till en ip-baserad modern lösning att integrera med ert hotellsystem för väckning, städkoder och debitering av samtal från rummen.